Monday, February 14, 2011

Klasik dan Nostalgia

Pada hari sabtu yang lepas saya telah menziarah Bapa saudara saya di Palong 4. Sebenarnya dah lama tidak berjumpa Bapa saudara saya ni. Tujuan utama pada pagi ialah hendak ke Palong 8 rumah classmate saya masa di SMBK 86-87 iaitu Zul Ajoi. Classmate saya ini buka Kedai Komputer kebetulan Notebook saya ade trouble sikit ialah model M-Life Hyundai tahun 2004 saya beli tapi pada masa tu ini lah satu-satu Notebook yang ade camera. Masa perjalanan baliklah saya singgah di rumah bapa saudara tu. Tujuan utama saya jumpa dengannya adalah untuk meminta khidmat nasihat penanaman pokok getah je. Sebenarnya bapa saudara saya ni saya panggil Ateh je. Ateh saya ni pengumpul piring hitam yang tegar.

Piring Hitam saiz besar sebagai LP dan yang kecik dikenali sepagai EP
Satu lagi Ateh saya adalah ahli Kelab Pop yeh yeh Negeri sembilan-Melaka. Semua piring hitam ini adal koleksi dari zaman bujang dulu. Piring hitam ade yang disumbang oleh abah saya seperti LP The Best of The Queses ini. Saya jadi teruja dengan beberapa koleksi LP dari beberapa band yang saya minat dahulu masa Zaman Rock kapak dulu.

Banyak gak koleksi yang lain termasuk the Beatles ni. Fuh memang best tapi lagi terkejut Pemain Piring Hitam Milik Ateh saya ni masih berfungsi dengan baik lagi memang respeck dgn Ateh saya ni.


Lagi satu yang mengimbau nostalgia adalah basikal Rolex kepanyaan ateh saya ni. Dia kata dia beli basikal ni semasa dapat bonus pertama masa kerja kilang kat JB tahun 70an. Saya respeck habis dgn ateh sebab basiakal tu tak berubah sedikit pun tetapa seperti asal dia beli dulu.



Semoga Ateh saya meneruskan hobinya dan menjaga barang-barang klasik tu dengan baik mana tau boleh diwarisi oleh cucu-cicitnya yang akan datang.

No comments:

Post a Comment